مهاجرت به ساسکاچوان کانادا

مراحل مهاجرت به ساسکاچوان کانادا

ایالت ساسکاچوان کانادا

کشور کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای جهان است که هرساله چندین هزار مهاجر و پناهنده به سمت این کشور سرازیر می شوند. ساسکاچوان یکی از ایالت های غربی کشور کانادا می باشد که سالانه پذیرای هزاران مهاجر ماهر و دانشجو از سراسر جهان است. امروز در تهران کمبریج به مهاجرت به ساسکاچوان کانادا میپردازیم.

 

ساسکاچوان کانادا


ساسکاچوان یکی از ایالت های اصلی کشور کانادا است که در غرب این کشور و در میان دو ایالت منیتوبا و آلبرتا قرار گرفته است.این ایالت، ۶۵۱.۹۰۰ کیلومتر مربع، مساحت و ۱۱۷۸۶۵۷ نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر زیبای ساسکاتون می باشد. ساسکاچوان با توجه به برخورداری از قابلیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی، سرمایه گذاری گسترده سرمایه داران و بسیاری از موراد دیگر، به یکی از مقاصد جذاب برای مهاجران تبدیل شده است

مراحل مهاجرت به ساسکاچوان کانادا
مراحل مهاجرت به ساسکاچوان کانادا

مراحل مهاجرت به ساسکاچوان کانادا (بخش اول)


کانادا از چندین ایالت تشکیل شده است و هر ایالت شرایط مخصوص به خود برای مهاجرت را دارد. ساسکاچوان یکی از ایالت هایی است که همچنان از طریق روش نیروی ماهر یا skilled worker اقدام به جذب مهاجرانی میکند که دارای تخصص های مورد نیاز این استان هستند اما این تخصص ها چیست و چگونه میتوان آنها را پیدا کرد

 

نامینیشن داخلی ساسکاچوان


برای مهاجرت به ساسکاچوان کانادا دو مرحله پیش روی شماست:

  1. نامینیشن داخلی و استانی
  2. تاییدیه اداره مهارج فدرال کانادا یا IRCC برای دریافت کافت اقامت موقت یا PR

برای اینکه نامینیشن ساسکاچوان شوید ابتدا باید در یکی از شغل های مورد نیاز این ایالت سابقه کاری کافی و مدارک کافی جهت اثبات این سابقه کاری داشته باشید. اساس این برنامه براساس شغل متقاضی است که به آن NOC گفته میشود که به معنای همان شغل و وظایفی است که در این شغل انجام میدهید.

ناک مخفف کلمه National Occupation Classification میباشد که در حالت کلی شامل 5 دسته میشود که این دسته ها به صورت زیر هستند:

  1. دسته “O” مخصوص مشاغل مدیریتی است
  2. دسته “A” مخصوص مهارت های تجربی و حرفه ایست مانند پزشکان و مهندسان
  3. دسته “B” این دسته شامل مشاغل فنی می باشد مانند تکنسین ها، برقکار، جوشکار و ..
  4. دسته “C” که شامل مشاغل تجربی و مهارتی است مانند قصابی
  5. دسته “D” که آخرین دسته است و شامل مشغل کارگری میشود مانند کارگر خدماتی

 

برنامه نیروی ماهر ساسکاچوان کانادا


این برنامه International skilled worker یا به اختصار ISW نام دارد که در حالت کلی برای اینکه بتوانید از این برنامه مهاجرتی استفاده کنید باید جزء یکی از سه دسته زیر باشید:

  1. Employment offer
  2. Occupation in demand که به اختصار OID گفته می شود
  3. Saskatchewan Express Entry که به اختصار EE گفته می شود

برای اولین دسته عملا شانسی وجود ندارد و موارد بسیار محدودی جاب آفر برای نیروهای بیرون از خاک کانادا اختصاص می یابد که با سخت گیری بسیار زیادی همراه است، اما برای دسته دوم و سوم میتوانید اقدام کنید و روزی در ساسکاتون زیبا باشید و زندگی کنید.

 

مدارک مهاجرت به ساسکاچوان کانادا


برای مهاجرت به عنوان نیروی ماهر به ساسکاچوان کانادا اولین و مهمترین مدرک همان NOC یا شغل شما در ایران است و اینکه آیا ساسکاچوان به شغل شما و شرح وظایفی که شما در آن شغل دارید نیاز دارد یا خیر

لیست مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به ایالت ساسکاچوان کانادا به صورت زیر است:

  1. ناک شما و سابقه کاری شما در آن ناک طی ده سال گذشته
  2. مدرک تحصیلی که حتما باید مرتبط با ناک باشد
  3. نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی
  4. سن

به صورت تیتروار این چهار عامل اصلی ترین موارد جهت مهاجرت به این ایالت هستند اما موارد دیگری نیز وجود دارد که در بخش های بعدی به بررسی آنها میپردازیم

مدرک زبان مهاجرت به ساسکاچوان


برای مهاجرت به ساسکاچوان یکی از مدارکی که امتیاز بالایی دارد نمره زبان شماست اما دقت کنید که تنها سه آزمون مشخص مورد پذیرش این ایالت می باشد و مابقی آزمون مورد تایید نمی باشد. آزمون های مورد قبول اداره مهاجرت ساسکاچوان به شرح زیر است:

  1. CELPIP General
  2. IELTS General
  3. TEF

آزمون CELPIP در ایران برگزار نمیشود و برای شرکت در این آزمون میبایست به یکی ار کشورهای همسایه بروید اما آزمون آیلتس و تف در ایران برگزار میشوند. دقت کنید که آزمون آیلتس حتما باید جنرال باشد و آزمون آکادمیک مورد قبول نیست و همچنین آزمون تف به زبان فرانسوی بوده و داوطلبین میتوانند جهت شرکت در این آزمون به مراکز مورد تایید در ایران مراجعه کنند.

برای ثبت نام و یا اطلاع از تاریخ شروع دوره ها شما می توانید

  • با شماره تماس های آموزشگاه تماس بگیرید
  • از طریق قسمت تماس با ما با کارشناسان تهران کمبریج در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید