تغییرات لیسنینگ آیلتس سال 2022

بررسی لیسنینگ آزمون آیلتس 2022

آزمون آیلتس آکادمیک 2022

 

آزمون آیلتس یکی از آزمون های معتبر بین المللی بوده که به دو صورت جنرال و آکادمیک برگزار می شود به گونه ای که در هر آزمون سوالات تغییر کرده و سوالات جدید از شما پرسیده خواهد شد. طبق شنیده ها در آزمون های آیلتس آکادمیک سال 2022 تغییراتی را شاهد خواهیم بود اما آیا این ماجرا حقیقت دارد؟ با موضوع تغییرات لیسنینگ آیلتس سال 2022 با ما همراه باشید.

 

فرمت لیسنینگ آیلتس 2022 تغییر میکند

برای اینکه از ابتدا خیالتان راحت شود بدانید که پاسخ این سوال خیر است و قرار نیست تغییر چشمگیری در سوالات لیسنینگ آیلتس 2022 حاصل شود اما توجه کنید که تغییر جزیی سوالات یک امر مرسوم در آزمون آیلتس بوده است بنابراین نگران نباشید که در جلسه آزمون آیلتس با پدیده غیرقابل تصوری رو به رو خواهید شد هرگز! بلکه شاید تعداد سوالات مربوط به هر بخش کم و زیاد شود به طور مثال امکان دارد تعداد سوالات multiple choice که به طور معمول 5 تا 10 سوال در آزمون های معمول بوده افزایش پیدا کند و 15 تا 20 سوال از 40 سوال را شامل شود. بنابراین نگرانی بابت تغییرات کلی در آزمون آیلتس نداشته باشید.

لیسنینگ آزمون آیلتس ژانویه 2022

سوالات آزمون آیلتس آکادمیک ژانویه 2022 نیز تغییرات چندانی نداشته اما برای اطمینان خاطر به بررسی این آزمون میپردازیم. این آزمون نیز همانند آزمون های دیگر شامل 40 سوال بود اما تغییراتی نیز داشت که به بررسی سختی و آسانی و تغییرات آزمون میپردازیم

 

پارت اول لیسنینگ آزمون آیلتس 2022

  1. آزمون لیسنینگ 2022 همانند آزمون های مشابه شامل 40 سوال بود اما نکته حائز اهمیت در این پارت این بود که مجاز به نوشتن دو کلمه برای هر پاسخ بودید.
  2. طبق روال موجود در آزمون های موجود در کتاب های کمبریج 1 تا 16 شروع سوالات با fill the gap بود و سوالات 1 تا 10 را سوالات جای خالی تشکیل داده بود. سطح لغاتی که برای جاهای خالی در نظر گرفته شده بود مقداری بالاتر از سطح مرسوم در آزمونهای قبل بود به همین خاطر پارت 1 آزمون لیسنینگ 8 ژانویه 2022 نسبتا سخت ارزیابی می شود.
  3. سرعت و لهجه گوینده مناسب بود اما پاسخ سوالات به صورت تفکیک شده و مشخص نبود که این امر باعث می شد اگر تمرکز کافی نداشته باشید پاسخ سوالی از قلم بیفتد

 

پارت دو و سه لیسنینگ آزمون آیلتس 2022

یکی از تغییرات چشمگیری که در این آزمون وجود داشت پارت دو و سه آزمون بود. اگرچه تغییری در فرمت اصلی سوالات حاصل نشده بود اما سوالات multiple choice که در واقع در دسته سوالات سخت دسته بندی می شوند در این آزمون 20 سوال را شامل میشدند.

  1. سوالات 11 تا 16 شامل سوالات multiple choice لیسنینگ بود به صورتی که هر دو سوال تیتری جداگانه داشت و میبایست این 6 سوال در یک بازه زمانی پاسخ داده شود.
  2. سوالات 17 تا 20 شامل سوالات matching بود به صورتی که گوینده شروع به صحبت درباره موضوعی میکرد و میبایست گزینه درست را برای هر اتفاق انتخاب کرد
  3. سوالات 21 تا 30 نیز سوالات multiple choice بود که در مجموع 20 سوال مالتیپل لیسنینگ این آزمون در دسته آزمون های سخت دسته بندی میکند.

 

پارت چهار لیسنینگ آزمون آیلتس 2022

در پارت چهارم آزمون لیسنینگ 2022 همانند آزمون های سابق fill the gap وجود داشته است اما تفاوت این قیمت با پارت اول این بود که تنها مجاز به نوشتن یک کلمه برای هر پاسخ بودید. پارت چهارم آزمون لیسنینگ از درجه سختی متوسط برخوردار بود چرا که کلمات که میبایست برای پاسخ انتخاب کنید کلمات آشنا بودند.

آزمون آیلتس ژانویه 2022

تغییرات لیسنینگ آیلتس 2022 در قسمت لیسنینگ را بررسی کردیم و همانطور که مطالعه کردید این بخش از آزمون را میتوان نسبتا دشوار دانست چرا که 20 سوال از 40 سوال کلی آزمون را مالتیپل چویس تشکیل داده بود. علاوه بر این در پارت اول سوالات لیسنینگ از کلمات جدید که قابل حدس نبوده و در دسته کلمات آشنا قرار نمیگیرند استفاده شده بود اما فرمت جدیدی به سوالات لیسنینگ اضافه نشده بود.

سوالات متداول لیسنینگ آیلتس

آیا لیسنینگ آزمون آیلتس سال 2022 تغییر کرده است

خیر – تغییری در فرمت و تعداد کلی سوال ایجاد نشده و نخواهد شد

سوالات آزمون آیلتس ژانویه 2022 دشوار بوده است

برای یافتن پاسخ سوال فوق به وبسایت مراجعه کنید

بررسی لیسنینگ آزمون آیلتس 2022

برای بررسی لیسنینگ آیلتس 2022 به وبسایت مراجعه کنید

برای ثبت نام و یا اطلاع از تاریخ شروع دوره ها شما می توانید

  • با شماره تماس های آموزشگاه تماس بگیرید
  • از طریق قسمت تماس با ما با کارشناسان تهران کمبریج در ارتباط باشید

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید