آزمون آیلتس | همه چیز درباره آزمون آیلتس

دوره آمادگی آیلتس در تهران کمبریج

آموزشگاه تهران کمبریج برگزارکننده دوره های آمادگی آزمون آیلتس در ایران

آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی بوده که در کنار آزمون تافل معتبرترین آزمون در بخش زبان انگلیسی به شمار میرود از این رو بهتر است تا شناخت بیشتری نسبت به این آزمون داشته باشیم. امروز در آموزشگاه زبان تهران کمبریج همه چیز درباره آزمون آیلتس را بررسی میکنیم

  • کلمه IELTS مخفف عبارت International English Language Testing System می باشد
  • این عبارت به معنای آزمون بین المللی زبان انگلیسی می باشد.

و اما چرا آیلتس :

  • آیلتس یک آزمون بین المللی بوده و برای کسانی که قصد زندگی و یا تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان را دارند لازم و ضروریست.
  • لازم است بدانید که این آزمون بصورت مشترک بین بخش سنجش زیان انگلیسی دانشگاه کمبریج و بریتیش کانسیل ( British Council ) و مرکز آموزشی IDP برگزار میشود

اعتبار مدرک آزمون آیلتس

  • اعتبار مدرک آزمون آیلتس یکی از مهمترین مواردیست که باید به آن توجه کرد
  • اعتبار مدرک آزمون آیلتس تنها 2 سال بوده و پس از آن تاریخ مدرک شما فاقد اعتبار است و جهت ارائه به دانشگاه ها و یا سفارت خانه ها باید مجددا آزمون دهید.
  • مدرک این آزمون توسط اکثر کشورهای دنیا از جمله ایتالیا ، کانادا ، استرالیا ، نیوزیلند و … مورد تایید میباشد
  • بیش از 3000 موسسه اکادمیک در ایالات متحده و بسیاری از مراکز آکادمیک در سراسر دنیا آزمون و مدرک آنرا قبول میکنند

 

انواع آزمون IELTS

  • نمره 9 آزمون آیلتس در تهران کمبریج
    نمره 9 آزمون آیلتس در تهران کمبریج

    آزمون و آموزش IELTS دارای دو نوع آکادمیک (Academic) و جنرال (General) برگزار می شود.

  • برای تحصیل در مقاطع آموزشی عالی مانند کارشناسی ارشد و دکتری اغلب نیاز به مدرک آکادمیک دارید.
  • برای امور غیر تحصیلی مانند زندگی و یا کار در کشوری دیگر آزمون جنرال کفایت میکند و سفارت خانه ها مدرک آزمون جنرال را می پذیرند.
  • آزمون آکادمیک به دلیل متون آکادمیک و کلمات تخصصی از درجه سختی بالاتری نسبت به آزمون جنرال برخوردار است ازین رو نمرات بالا در آزمون آکادمیک نشانگر سطح بالای دانش زبان شماست

 

نمرات و شروط قبولی در آزمون آیلتس

همه چیز درباره آزمون آیلتس

  • نمرات آزمون آیلتس از 0 تا 9 دسته بندی شده و به هیچگونه شرایطی برای قبولی و یا رد شما در این آزمون وجود ندارد.
  • نمره کسب شما نشانگر میزان دانش زبان شماست
  • هر دانشگاه و کالج شرایط و نمره خاصی را برای ورود دانشجوی جدید در نظر میگیرد.
  • به طور میانگین کسب نمره 6 تا 7 برای اکثریت دانشگاه های بین المللی مورد قبول است.

نحوه ثبت نام، قیمت  و محل برگزاری آزمون آیلتس

دقت کنید که آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی برای سنجیدن سطح زبان شما در هر چهار اسکیل است و  توانایی شما را در چهار بخش ارزیابی می کند: listening, reading, writing, speaking ، آزمونی که کمتر از ۳ ساعت به طول می انجامد. در ایران در حال حاضر پنج موسسه به طور رسمی متوالی برگزاری آزمون آیلتس هستند. برای ثبت نام در هر یک از آنها باید به وب سایت های رسمی آنها مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را فراهم کنید. این ۵ موسسه عبارتند از:

آیلتس آکادمیک یا جنرال ؟

آزمون IELTS آکادمیک برای کسانی مناسب است که قصد دارند در یک دانشگاه مقطع کارشناسی یا مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدهند یا در یک سازمان یا شرکت حرفه ای در یک کشور انگلیسی زبان مشغول به کار شوند.

آزمون IELTS General برای افرادی است که قرار است در مقاطع تحصیلی پایین تر به تحصیل بپردازند و یا در یک کشور انگلیسی زبان کار کنند یا به آن مهاجرت کنند.

آزمون های بین المللی مانند آیلتس هر چهار اسکیل اصلی را مورد سنجش قرار می دهند و نمره نهایی شما میانگین هر چهار اسکیل خواهد بود

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس (IELTS Listenint test)

نکات لیسنینگ آزمون آیلتس
نکات لیسنینگ آزمون آیلتس

 

آزمون لیسنینگ آیلتس حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. این بخش از آزمون آیلتس ۴۰ سوال در این بخش وجود دارد که می توانید هر کدام را انتخاب کنید: چند گزینه ای (Multiple choice)، تطبیقی (Matching)، نموداری یا دیاگرامی، جای خالی (Note completion) تکمیل جدول، تکمیل خلاصه یا پاسخ و جواب های کوتاه.

بخش شنیداری آزمون آیلتس توانایی شما در فهم مفاهیم و اطلاعات، تشخیص ایده ها، گرایش ها و اهداف افراد انگلیسی زبان و قابلیت صحبت راجب به یک موضوع را ارزیابی می کند.

 

۲- بخش ریدینگ آزمون آیلتس (IELTS reading test)

همه چیز درباره ریدینگ آزمون آیلتس
همه چیز درباره ریدینگ آزمون آیلتس

 

بخش ریدینگ آزمون آیلتس حدود ۶۰ دقیقه طول می کشد و مهارت شما در گرفتن معنای یک متن، مفاهیم و منظور نویسنده را ارزیابی می کند. بخش ریدینگ آزمون آیلتس خود به دو بخش تقسیم می شود. بخش آکادمیک و بخش جنرال. بخش آکادمیک شامل متن هایی طولانی از کتاب ها، مجلات و روزنامه هاست و بخش جنرال شامل متون عمومی کوتاه راجب موضوعاتی که بطور روزمره با آنها سرو کار داریم.

 

۳- بخش رایتینگ آزمون آیلتس (IELTS writing test)

نکات رایتینگ آزمون آیلتس
نکات رایتینگ آزمون آیلتس

 

بخش رایتینگ آزمون آیلتس نیز حدود ۶۰ دقیقه زمان می برد و مثل بخش ریدینگ به دو قسمت آکادمیک و جنرال تقسیم می شود.  خود آزمون آکادمیک writing شامل دو سوال است. در سوال اول به شما یک دیاگرام، نمودار یا جدول می دهند و از شما می خواهند که راجب آن توضیح دهید یا آن را خلاصه کنید. یا حتی ممکن است از شما بخواهند که یک اتفاق را توصیف کنید.

در سوال دوم بخش آکادمیک هم از شما می خواهند که یک متن (essay) در پاسخ به یک موضوع یا مشکل که به شما ارائه می کنند بنویسید.

بخش رایتینگ جنرال هم شامل دو سوال است: در سوال اول شما را در موقعیتی قرار می دهند و از شما می خواهند یک نامه یا متن (letter) برای توصیف وضعیت پیش آمده بنویسید. و در بخش دوم یک متن راجب نظرتان در مورد یک موضوع خاص یا یک مشکل باید بنویسید.

 

۴- بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس (IELTS speaking test)

نکات اسپیکینگ آزمون آیلتس
نکات اسپیکینگ آزمون آیلتس

 

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس یک آزمون دوبخشی است که بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه طول می کشد. از داوطلبان بصورت فردی توسط یک فرد متخصص مصاحبه می شود و مصاحبه ضبط می شود. در بخش اول این آزمون، مصاحبه کننده از شما سوالاتی ساده در مورد خودتان می پرسد تا شما را برای بخش دوم آماده کند و اصطلاحا کمی از ترس شما بکاهد!  سوالاتی عمومی از قبیل صحبت راجب خانواده خودتان تحصیلاتتان اهل کجایید یا علایق تان…

در بخش دوم که بین ۳ تا ۴ دقیقه طول می کشد (شامل ۱ دقیقه زمان فکر کردن به پاسخ تان) مصاحبه کننده یک کارد (task card) مثل تصویر زیر به شما می دهد و از شما می خواهد که راجب آن بین ۱ تا ۲ دقیقه صحبت کنید.

بخش سوم هم بین ۳ تا ۴ دقیقه به طول می انجامد که در آن مصاحبه کننده یک سری سوال راجب به همان کارد از شما می پرسد.

آزمون تعیین سطح رایگان در تهران کمبریج

  • آموزشگاه زبان تهران کمبریج پیش از هر دوره آموزشی زبان از زبان آموزان گرامی آزمون تعیین سطح رایگان گرفته تا سطح زبان آنها سنجیده شود .
  • شما می توانید با تماس به آموزشگاه وقت تعیین سطح خود را مشخص کنید

 

برای ثبت نام و یا اطلاع از تاریخ شروع دوره ها شما می توانید

  • با شماره تماس های آموزشگاه تماس بگیرید
  • از طریق قسمت تماس با ما با کارشناسان تهران کمبریج در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید