مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

اپلای تحصیلی کانادا

 

کشور کانادا به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و موقعیت مکانی مناسب به یکی از برترین کشورهای جهان برای مهاجرت تبدیل شده است و سالانه پذیرای چند ده هزار دانشجوی بین المللی از تمام نقاط جهان است. امروز به بررسی مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا میپردازیم. با ما همراه باشید.

 

ویزای تحصیلی کانادا

اخذ ویزای تحصیلی آخرین مرحله در دریافت پروسه ویزای تحصیلی بوده و شما پس از اخذ ویزا میتوانید با خرید بلیط، به این کشور سفر کنید. اما برای رسیدن به مرحله دریافت ویزا میبایست مراحل پذیرش تحصیلی ویزای کانادا را از ابتدا شروع کنید و تک تک مراحل را جلو روید.

دریافت ویزا دانشجویی کانادا

برای دریافت ویزا کشور کانادا به صورت دانشجویی سه مرحله پیش رو شما خواهد بود که همگی مهم بوده و میبایست با دقت تک تک مراحل را با موفقیت پشت سر گذارید تا نهایتا بتوانید وارد خاک این کشور شوید. این سه مرحله به شرح زیر است:

 

پذیرش از یک دانشگاه کانادایی


اولین مرحله و شاید مهم ترین مرحله پذیرش گرفتن از دانشگاه است. برای اپلای در دانشگاه های کانادا ابتدا میبایست درباره دانشگاه های مطالعه و تحقیق کافی داشته باشید و ببینید رشته مورد نظر شما در این دانشگاه ارائه میشود یا نه. برای پذیرش گرفتن در دانشگاه های کانادایی میبایست به حداقل نمرات و مدارکی که دانشگاه از شما میخواهد توجه کنید و حتما این مدارک را چه در زمان اپلای و چه در زمان پذیرش حضوری همراه خود داشته باشید. این مدارک حداقلی در اکثر دانشگاه ها یکسان هستند:

  • حداقل معدل 14 از 20
  • حداقل نمره آیلتس 6.5 و یا نمره تافل 90
  • انگیزه نامه

 

دریافت caq از کشور کانادا


این مرحله را میتوان ساده ترین مرحله از مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا دانست. پس از دریافت نامه پذیرش از طرف دانشگاهی که برای آن اپلای کرده اید، تمامی مراحل دریافت caq در پیوست نامه دانشگاه برای شما شرح داده خواهد شد و شما میبایست این مراحل را همانند همان چیزی که در پیوست نامه پذیرش دریافت کرده اید پیش برید تا caq شما صادر شود.

CAQ همان تاییدیه و شایستگی شما برای ورود به خاک کاناداست و این مرحله دومین مرحله برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا و ورود به خاک این کشور است.

 

گرفتن وقت سفارت کانادا و اخذ ویزا


آخرین مرحله پروسه ویزا ، اخذ وقت سفارت یا بایومتریک از وبسایت رسمی سفارت کاناداست. این مرحله نیز مرحله دشواری خواهد بود چرا که شما میبایست تمامی مدارکی که سفارت از شما میخواهد اعم از مدارک مالی و عاطفی را فراهم کرده و در وبسایت سفارت آپلود کنید.

توجه کنید که مدارک شما توسط آفیسرهای باتجربه سفارت کانادا مورد بررسی دقیق قرار خواهند گرفت بنابراین از ارائه هرگونه مدارک تقلبی و غیر واقعی بپرهیزید.

خرید بلیط کانادا

و در نهایت شما میتوانید با خرید بلیط کانادا، سفر خوشی را پیش رو داشته باشید و به زندگی در یک کشور رویایی دست یابید. دقت کنید که برای خرید بلیط ایرلاین های مختلف را چک کنید و به استاپ های هر پرواز دقت کنید چرا برخی از پروازهای کانادا در کشورهای اتحادیه اروپا و یا آمریکا استاپ خواهند داشت و شما برای استفاده از این پروازها میبایست ویزای ترانزیت کشورهایی که در آن استاپ دارید را اخذ کنید

برای ثبت نام و یا اطلاع از تاریخ شروع دوره ها شما می توانید

  • با شماره تماس های آموزشگاه تماس بگیرید
  • از طریق قسمت تماس با ما با کارشناسان تهران کمبریج در ارتباط باشید

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید