اپلای دانشگاه ایتالیا 2022

تحصیل در ایتالیا 2022

پذیرش دانشگاه ایتالیا 2022

 

ایتالیا یکی از برترین کشورهای اروپایی برای تحصیل بوده که مقصد بسیاری از دانشجویان ایرانی و بین المللی می باشد و سالانه پذیرای چندین هزار دانشجو در رشته های مهندسی ، هنری و علوم پایه می باشد که از این حیث جز برترین کشورهای اروپا است. امروز در تهران کمبریج به بررسی اپلای دانشگاه ایتالیا سال 2022 میپردازیم. با ما همراه باشید.

 

پذیرش دانشجویی ایتالیا


ایتالیا کشوری مدیترانه ای در مرکز و جنوب اروپاست که شامل شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره بزرگ دریای مدیترانه، سیسیل و ساردینی می باشد. فرانسه، اسلوانی، اتریش و سوئیس کشورهای همسایه ایتالیا هستند. این کشور از جغرافیا به 20 ناحیه تقسیم میشود که در نوعی دیگر از تقسیم بندی شامل 110 استان می باشد.

جنوب، شرق و غرب ایتالیا را دریا فراگرفته است. دریای آدریانیک در ساحل شرقی، دریای تیرهنیان در غرب و دریای مدیترانه و در یای یونانی در جنوب این کشور است. تقریبا 40 درصد از خاک ایتالیا کوهستانی است و در زمستان منطقه بسیار خوبی برای تفریحات زمستانی محسوب می شود. دو رشته کوه آپنین و رشته کوه آلپ ستون فقرات این کشور محسوب می شوند. کوه ووزویوس تنها آتش فشان فعال در سرزمین اروپاست و در جزیره سیسیل نیز کوه اتنا فعال است. رودخانه های ایتالیا جزو مناطق گردشگری ایتالیا محسوب میشوند.

ددلاین پذیرش ایتالیا

تحصیل در ایتالیا 2022

دانشگاههای کشور ایتالیا همواره ددلاین های طولانی مدتی برای اپلای دانشجویان قرار میدهند به صورتی که در تمامی دانشگاههای دولتی کشور ایتالیا شروع پروسه اپلای از حدود ماه مهر شروع شده و تا خرداد سال آینده امکان شروع پروسه پذیرش وجود دارد. در این مدت زمان 9 ماهه امکان اپلای دانشگاههای ایتالیا وجود دارد اما بهتر است پروسه اپلای دانشگاه ایتالیا 2022 خود را به تعویق نیندازید و هرچه زودتر اپلای کنید.

 

برترین دانشگاه ایتالیا 2022


ایتالیا مهد هنر و معماری است که سالانه میلیون ها توریست برای بازدید از معماری خاص کشور ایتالیا و بافت مخصوص خیابان های این کشور به آنجا سفر میکنند. اما این به معنای عدم وجود رشته های مهندسی در دانشگاههای این کشور نیست و دانشگاه های این کشور پذیرای دانشجویان بین المللی در رشته های مختلف بوده است. از برترین دانشگاههای این کشور میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دانشگاه پلی تکنیک
  2. دانشگاه ساپینزا
  3. دانشگاه پادوا
  4. دانشگاه بلونیا
  5. دانشگاه میلان

 

بهترین دانشگاه معماری ایتالیا


اگر بخواهیم به برترین دانشگاه های برتر ایتالیا در رشته معماری اشاره کنیم میتوانیم سه دانشگاه زیر را مورد بررسی قرار دهیم که هریک از برترین دانشگاه های رشته معماری هستند:

  1. دانشگاه ساپینزا شهر رم
  2. دانشگاه بلونیا
  3. دانشگاه فلورانس

شاید بپرسید چرا دانشگاه پلی تکنیک در میان سه دانشگاه برتر معماری ایتالیا وجود ندارد که به این خاطر است که دانشگاه پلی تکنیک رم اغلب رشته های مهندسی را پوشش میدهد و کمتر رشته های هنری و معماری را ارائه میدهد.

 

 

کار دانشجویی در ایتالیا


ایتالیا را میتوان سومین اقتصاد برتر اروپا دانست که اغلب این درآمد در طریق پذیرش توریست بدست می آید. کار دانشجویی یکی از نیازهای زندگی دانشجویی است و پیدا کردن کار ، مهمترین عامل برای تمدید ویزا شما پس از زمان تحصیل است. پیدا کردن کار دانشجویی در ایتالیا دشوار نیست اما نیازمند این است که یا مهارت مشخصی داشته باشید ای در زمینه تحصیلی خود مشغول به کار شوید، البته این نکته نباید فراموش شود که کارهای جنرال و عمومی نیز بسیار است اما به دلیل رقابت بالا برای پیدا کردن کارهای جنرال پیدا کردن کارهای جنرال آسان نیست

مهاجرت تحصیلی ایتالیا


مهارجت تحصیلی به ایتالیا میبایست از طریق قانونی انجام شود و بالاترین قانون این کشور با عنوان قانون اساسی شناخته می شود. در اصل اول این قانون آمده است که «جمهوری‏ دموکراتیک‏ مبتنی‏ بر کار است‏. حاکمیت‏ متعلق‏ به‏ مردم‏ می‏ باشد که‏ بر طبق‏ قواعد و در حدود مقرر در  قانون ‌اساسی ‏ اعمال‏ می‏ گردد.»

نظام حقوقي ايتاليا بخصوص در بخش حقوق مدني براساس حقوق رم و قوانين ناپلئوني فرانسه است. پارلمان اين كشور متشكل از دو مجلس نمايندگان و سنا بوده و مرجع ناظر بر قانونگذاري ايتاليا نيز همان دادگاه قانون اساسي است.
بر اساس قانون اساسی این کشور، سیستم قوه قضاييه مانند اغلب كشورها، مستقل از قواي مقننه و مجريه است. نظام قضايی ايتاليا نیز همانند اغلب کشورها شامل مجموعه ای از دادگاه ها و قضات می باشد که هر دادگاه جزیی از شبکه ملی را در بر می گیرد.

برای ثبت نام و یا اطلاع از تاریخ شروع دوره ها شما می توانید

  • با شماره تماس های آموزشگاه تماس بگیرید
  • از طریق قسمت تماس با ما با کارشناسان تهران کمبریج در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید